Kameratårta när LFK firade 70 och hallonbåt segrade i månadstävlingen

boat-hea2018-02c-1474226d5eed56e8fdca22f7a577b5b0e5a65046

Foto: Henrik Andrén

tartaLFK firade klubbens 70-årsdag med tårta på klubbmötet den 8 februari, klubbens egentliga födelsedag är den 13 februari 1948. Vår kassör, Bosse Müller; hade ordnat tårtor med 70-års dekoration i form av en kamera. Jubileumsåret kommer bl.a. att firas med en utställning på Biblioteket i Lindesberg, vernissage planeras till den 11 maj.

Jens Thuresson visade diabilder med övertoningsutrustning och berättade om resor till bl.a. Yellowstone och Little Big Horn. Vi fick se många fina bilder från den spännande resan. Tack för ett fint program.

Henrik Andrén tog hem segern i månadens bild med tema ”Båt”. Henriks bild är en kreativ lösning skapat med hallonbåtar. Henrik visade även ett bildspel från Vinterspårhelgen; ”Eld och is”. Grattis och tack till Henrik!

Gunnar Nilsson visade repris på bildspel ”Fire” och Nader Dabbas visade  Lindesbergsbilder.

/Rolf K