Med fotoklubben till Stockholm

Lördag den 19 november kommer förmodligen en resa till Stockholm att arrangeras. Tanken är att besöka Fotomässan i Älvsjö och dessutom någon av de utställningar som pågår, bl.a. Fotografiska. Kontakta Gunnar Nilsson för samordning av resan.

Fotoklubben på Vinterspår

På senaste månadsmötet beslöts att klubben med all sannolikhet visar ett bildspel på temat Natt i Lindesberg i Folkets Hus biosalong. Det skall vara nytagna bilder så ge dig ut och fotografera i den mörka natten! Mer info och eventuell gemensam fotografering på natt temat på kommande arbetsmöte i klubblokalen den 24 nov kl  18.30.

Utställning ”Exposed”

Vernissage, lördag 12 november kl. 12.00, Lindesberg. Carina Remröd, fotografi. EXPOSED är en samling svartvita arrangerade bilder som utrycker en längtan att bli sedd, och att våga bli sedd som den man är. Några av bilderna är drömska och några är mer raka, tydliga.
Alla bilder är fotograferade igenom ett fönsterglas som symboliserar en yta och vad som finns bakom. Den ytan som kan vara ett skydd, men som samtidigt stänger in, döljer och begränsar.
I bilderna finns en längtan att spränga sig ut. Eller att stilla tillåta sig att synas.
Plats: Konstrummet i Lindesbergs bibliotek.
Utställningen kan ses t.o.m. 8 december: måndag-torsdag kl. 10.00-19.00 fredag kl. 10.00-17.00 lördag kl. 10.00-14.00
Arr: Lindesbergs Kultur och fritidsförvaltning