Göran blev Månadsmästare på välbesökt klubbmöte

Foto: Göran Johanson

Göran Johanson blev oktobers Månadsmästare med en fin bild från Skogskyrkogården i Stockholm. Hela 17 bilder hade laddats upp och i första röstningsomgången hade fem bilder samma poäng, men i en andra omgång vann Görans bild med ett par rösters övervikt. Grattis Göran! Ett femtontal fotointresserade närvarade på oktobermötet.

Lasse Hallmén, Örebro, gästade oss och höll en mycket intressant och initierad föreläsning om Gatufotografi. Lasse visade många bilder i genren, både egna och andras, och vägledde oss i analys och tankar kring bilderna och begreppet ”gatufotografi”.

Vi är också glada över att allt fler intresserade kommer på våra klubbmöten, några har redan blivit medlemmar. Vi hälsar dem varmt välkomna till vår klubb!

Våra månadsmöten är öppna för alla intresserade. Nästa möte är torsdag 14 november. Se programmet här.

Text: Rolf Karlsson