Arne Pettersson utsedd till Hedersmedlem på årsmötet

Arne Pettersson. Foto: Gunnar Nilsson

Arne Pettersson lämnade Lindesbergs Fotoklubbs styrelse efter lång och trogen tjänst, senast som kassör t.o.m. 2012, och därefter som ledamot. Arne utsågs enhälligt till Hedersmedlem i Lindesbergs Fotoklubb. Han är den fjärde personen genom tiderna som tilldelas den titeln.

Rolf Karlsson fick förnyat förtroende som ordförande även för verksamhetsåret 2014. Ny ledamot i styrelsen är Henrik Andrén.

Jens Thuresson visade ett mycket intressant bildspel från sina resor till Svalbard och Grönland. Många fina bilder från ett spännande område som står i stor förändring. Jens berättade kunnigt till sina bilder. Extra roligt att se en bildvisning med diabilder och övertoningsenhet – numera är ju det mesta digitalt. Tack Jens!

Hanna Gustafsson

Foto: Hanna Gustafsson

Månadens bild togs av Hanna Gustafsson, som tyvärr inte kunde närvara vilket är ett krav för att få pris. Det gick istället till Rolf Karlsson som delade andraplatsen med Hanna Gustafsson, som alltså hamnade på både 1:a och delad 2:a plats.

Foto: Rolf Karlsson