Rosemarie tog bästa bilden på temat "Glädje"

Gammelfarmor

Foto: Rosemarie Rudenvall

Rosemarie Rudenvall blev Månadsmästare april 2014. Bilden röstades fram av mötesdeltagarna bland hela 20 uppladdade bilder, det högsta antalet hittills. Nytt för denna gång var att bilderna skulle spegla ett tema – ”Glädje”. Grattis Rosemarie!

Den nya toppbilden på hemsidan är fotograferad av Rosemarie.

Fågelbilder på aprilmötet

Mattias Rudenvall höll ett trevligt föredrag med fina bilder under rubriken ”Fåglar på Öland 2013”. Mattias har tidigare arbetat vid Ottenby fågelstation på södra Öland och kunde berätta och visa bilder från stationen och familjens resor till Öland. Tack Mattias!

Sven Olof Eriksson, fågelfotograf från Frövi, visade ett antal bilder på bland annat stjärtmes som han fotograferat vid Sjömosjön i södra Lindesbergs kommun. Fina bilder av en duktig fågelfotograf, som vi hoppas få se mer av.

Maj månads tema: ”Närbild”

Maj månads tema är Närbild, och bilderna ska vara nytagna, dvs senast från den 10 april. Det duger alltså inte att leta i arkivet, utan nu ska kreativiteten sättas på prov! Uppladdning som vanligt på tävlingssidan. Redovisning och omröstning sker i samband med vårutflykten till Grimsö forskningsstation den 18 maj, se nedan.

Kom ihåg: Vårutflykt till Grimsö

Vårutflykt till Grimsö forskningsstation. Vår guide är Henrik Andrén, platschef vid Grimsö och medlem i Lindesbergs Fotoklubb. Mer information kommer. Håll koll på hemsidan.