Kjell Gustafsson blev månadsmästare

Foto: Kjell Gustafsson

Det blev Kjell Gustafsson som tog hem mästartiteln på klubbmötet den 9  april med denna fina bild. Temat var Lindessjön runt. 23 bilder hade laddats upp och deltog i tävlingen.

Johan Månsson visade bilder från Sydafrika och berättade roligt och kunnigt om landet, dess geografi och fantastiska fågel- och djurliv. Vi fick se många riktigt fina fågelbilder, men också mycket bra, och stundtals humoristiska bilder på bl.a. de ”fem stora”; leopard, lejon, elefant, noshörning och afrikansk buffel. Tack Johan för ett fint program!

Den 23 april 18.30 träffas vi hos Rolf på Kungsgatan 32 för att förbereda utställning i samband med ”Lindessjön runt”-dagen. Tag med en usb-sticka med några av dina bästa bilder från Lindessjön och miljön däromkring så sammanställer vi en gemensam utställning. Gärna bilder från varierande årstider, olika tidsepoker, färg eller svartvitt, osv. Förhoppningen är att alla medlemmar ska delta med minst en bild var.