Henrik Andrén årets första månadsmästare

Foto: Henrik Andrén

Lindesbergs fotoklubbs årsmöte hölls på torsdagskvällen i klubblokalen i ”Sandströms”. Det blev omval på samtliga styrelseposter, och Rolf Karlsson sitter kvar som ordförande ytterligare ett år.

Henrik Andrén blev årets första månadsmästare med den fina bilden här intill. Temat var ”Kök”. Henriks bild är tagen för ganska länge sedan, på film med klassiskt Tri-X korn, och vann en ”jordskredsseger” i omröstningen. Grattis Henrik! Nästa månadstema blir ”Båt”.

Vi förhandstittade på bildspelen till Vinterspår och vi kan konstatera att det blir ett omväxlande och intressant program som säkert kommer att uppskattas av publiken. Vinterspår arrangeras helgen 3-4 februari. LFK är som vanligt i Folkets Hus Bio.

/Rolf K