Klubbens verksamhet under corona-tider

”Det är inte den starkaste av arter som överlever. Det är den art som är mest anpassningsbar till förändring som kommer att överleva”, Charles Darwin.

Med det motto i tanken har vi i Lindesbergs fotoklubb beslutat om att genomföra månadstävlingen med temat Juxtaposition på ett annat sätt än vanligt.

Bilderna till tävlingen skickas in här senast den 12 maj, så som vi brukar göra. Därefter sker röstning via email till Gunnar Nilsson och en segrare koras den 14 maj.

Slår detta väl ut fortsätter vi med en ny månadstävling med nytt motto av den som segrar.

Den planerade vårutflykten måste dock flyttas till i höst om läget då förbättras.

Om begränsningarna inte släpper tills dess, överväger klubbens styrelse att organisera online månadsmöten med hjälp av Zoom eller ett liknande program. Dock hoppas vi på bättre tider i höst. Tills dess håller vi distans.