Om den osynliga snöleoparden

”Gobiöknen i Mongoliet – stenar, berg, sandstorm, små växter och några djur, samt den osynliga snöleoparden” var rubriken på Henrik Andréns program under månadsmötet. Henrik berättade om ett besök i Mongoliet och Gobiöknen där ett forskningsprojekt om snöleopard pågår. Vi fick se många fina bilder från ett kargt och svårtillgängligt, men spännande område. Ett mycket intressant program som av klubbmedlemmarnas frågor att döma engagerade stort. Tack Henrik!

Bästa månadsbilderna togs av Göran Johanson och Ulf Bratt

Foto: Göran Johanson

Månadens bild (november 2013) togs av Göran Johanson. Det var andra månaden i rad som Göran tog hem månadstiteln. Grattis!

Eftersom Göran inte kunde närvara på månadsmötet (vilket krävs för att man ska få sitt pris, enl tävlingsreglerna) gick priset till Ulf Bratt vars bild kom på andra plats. Grattis också till Ulf.

Foto: Ulf Bratt