Månadsmöte med naturbilder, vårmönstringen, tävling och slutförande inför Lindedagen

Kom förbi klubbens bord under Lindedagen. Vi är på plats B60 (tält Loppholmarna, ungefär här: Google maps). Vi har som vanligt en quiz, i år många frågor med lokal anknytning.

Månadsmötet 16:e maj innehöll följande.

Sami hade naturfotobilder att visa, bl.a. blivit publicerad i Svensk Jakt med ett rådjurspar i solnedgång samt en ny bild på räv med mat i munnen.
Christer och Gunnar var såklart ute på SHRA:s Vårmönstring och cruising som gick av stapeln helgen innan. Både bilar och minst sagt glada crusingpassagerare hamnade på bild. Men minst tre till fotografer från fotoföreningen mötte vi ute på stan så det kanske kommer mer senare.

30 bilder fanns med i omröstningen till månadens bild på temat landskapsvy och likt i maj förra året så hade Kjell Gustafsson tagit vinnarbilden.

Vi diskuterade utflykten som behöver lite förändringar men klart är att start blir kl 08:00 på lördagen 25 maj för klubbmedlemmar.

Foto: Kjell Gustafsson, Vinnare månadens bild maj 2024, Motto: Landskapsvy

.