Tony Welam och Boo Wennerberg: Fotografering – action

Foto: Tony Welam

Den niofaldige rallyvärldsmästaren Sébastien Loeb ”in action” i VM-rallyt på Nya Zeeland 2007. Foto: Tony Welam

Missa inte landets i särklass mest rutinerade rallyfotograf hos Lindesbergs Fotoklubb

OBS! Torsdag 30 oktober kl 18.30 på Lindegårdens Värdshus, Banvägen 18, Lindesberg. Alla foto- och rallyintresserade är välkomna! Fri entré.

TONY WELAM från Munkfors i Värmland är landets i särklass mest rutinerade fotograf när det gäller action i form av motorsport, företrädesvis rally. Tony ingår sedan länge i den internationella bildbyrån McKlein. Han bevakar regelmässigt rally- och rallycross-VM från alla kontinenter och hans skickligt fångade bilder är spridda över hela världen.
Under vilka arbetsförhållanden jobbar han? Hur väljer han sina favoritpositioner? Och hur ser han på säkerheten?
Allt detta och mer därtill hoppas Tony kunna förmedla vid Lindesbergs Fotoklubbs öppna möte, torsdagen den 30 oktober.
Den senaste större publikationen heter ”Rallymästarna – 21 världsstjärnor i närbild” som Tony gett ut tillsammans med lindesbergsbördige journalisten BOO WENNERBERG. Under träffen kommer Tony och Boo att berätta om hur boken har kommit till, 35 års sammanställning om rallybevakning från jordens alla hörn.

Passa på att köpa boken med signering av författare och fotograf. Ett fint minne och en bra present inför julen!