Rolf kvar som ordförande och Sven-Olof blev månadsmästare

Foto: Sven-Olof Eriksson, januari 2016

Sven-Olof Eriksson blev månadsmästare för andra gången i rad, nu i temat ”Kyla”. Grattis! Nästa månads tema är ”Porträtt”. Ladda upp dina bilder här…

Rolf Karlsson återvaldes som ordförande i Lindesbergs fotoklubb även för verksamhetsåret 2016. Övriga styrelsemedlemmar är likaså återvalda, eller sitter kvar på ett år. Valberedningen består av Margareta Nordahl och Göran Johansson. Till revisorer utsågs Jens Thuresson och Anders Hjerling.

Rolf Karlsson informerade om Nätverket Lindekultur och lindekultur.se som Lindesbergs fotoklubb kommer att stödja, och om kommande utställningar och föreläsningar inom foto.

Resten av kvällen ägnades åt medlemmarnas program inför Vinterspår 2016. Redan nu kan vi konstatera att det blir ett omväxlande och spännande program som besökarna i Folkets Hus Bio kommer att få se.  Det är extra roligt i år att några medlemmar deltar med egna program för första gången. Missa inte detta söndagen den 7 januari, Folkets Hus Bio.