LFK bjuder in Lindeskolans mediaelever med fotointresse

Foto: Göran Johansson

Foto: Göran Johansson, vinnare av Månadstävlingen i oktober. Temat var Ögonblick.

Samuel Blixt, Gunilla Eklund och Andrea Behmrell från Lindeskolan besökte LFK. Här med LFK:s ordförande Rolf Karlsson.

Samuel Blixt, Gunilla Eklund och Andrea Behmrell från Lindeskolan besökte Lindesbergs fotoklubbs oktobermöte. Här med LFK:s ordförande Rolf Karlsson.

Två elever, Gunilla Eklund och Samuel Blixt och deras lärare Andrea Behmrell från Lindeskolans estetiska program var gäster på LFK:s oktobermöte. De tre berättade om utbildningen med inriktning på media och fotografi i synnerhet. Vi fick se smakprov på bilder både från skolarbetet och egna projekt. Det var välgjorda bilder med många kreativa lösningar. Tack för en fin presentation!

Vi beslutade att bjuda in alla elever som går på Lindeskolans estetiska linje med mediainriktning att fritt delta i klubbens möten och aktiviteter så länge man går på utbildningen. Vi hoppas så många elever som möjligt med fotointresse vill komma och vara med. Det blir förhoppningsvis ett givande utbyte för oss alla!

LFK har gjort en bildbedömning för en klubb i Dalsland. Henrik Andrén visade resultatet av bedömningen.

Månadstävlingen, Ögonblick, vanns av Göran Johansson med bilden ovan. Nästa månads tema blir ”Kontrast”.

Rolf informerade om resan till Nora, kommande möten, Vinterspår och andra aktiviteter.

Ulf Bratt, medlem i Lindesbergs fotoklubb under många år, har avlidit. Ulf hedrades med en stilla stund och några bildminnen signerade Gunnar Nilsson.

/Rolf K