Välbesökt fotoklubbsmöte

Foto: Gunnar Nilsson

Programmet Bildens betydelse för brottsutredningar lockade många medlemmar, men även andra intresserade, att komma till LFK:s klubblokal torsdagen den 13 mars. Chefsåklagare Ola Laurell, bilden till höger, gästade oss med ett mycket intressant och bra program. Han gav en historisk tillbakablick på hur polis och åklagare började använda fototekniken för att identifiera brottslingar under senare hälften av 1800-talet och ledde oss via många intressanta exempel fram till dagens avancerade teknik med bl.a. magnetröntgen, 3D-fotografering, IR-foto, med mera. Ett varmt tack till vår gäst för ett bra program!

Månadstävlingen vanns av Rolf Karlsson

Foto: Rolf Karlsson

Månadstävlingen vanns av klubbens ordförande med en bild från Andersvik, strax norr om Lindesberg.

Förbättringar i klubblokalen

Gunnar Nilsson och Anders Lindgren. Iphonefoto: Rolf Karlsson

Under vår vice ordförande Anders Lindgrens ledning har klubblokalen förbättrats avsevärt! Ett takfäste för vår projektor har monterats, samt har kablage för ljud och dator dragits till strategiska platser i lokalen. I och med detta är lokalen anpassad för vår verksamhet på ett betydligt bättre sätt. Ett mycket bra utfört arbete!

Månadstävlingen april får tema ”Glädje”

Vi testar ett nytt upplägg för Månadstävlingen till mötet den 10 april – tävlingsbilderna ska ha ett tema: ”GLÄDJE”

Det är givetvis fritt fram att tolka temat på vilket sätt man vill. Ladda upp bilderna som vanligt på denna sida….

Ny toppbild