Svalbard lockade många

Klara Törnqvists och Torbjörn Lorins bildvisning på temat Septemberljus på Svalbard lockade många till Lindesbergs Fotoklubbs novembermöte. Vi fick se ett mycket fint program med vackra och intressanta bilder och dessutom ta del av deras kunskap om livet och miljön på Svalbard. Möten med sälar, isbjörnar och valrossar, ibland på mycket nära håll, var både imponerande och spännande. Klara och Torbjörn visade att de är duktiga fotografer med känsla för form och ljus i både detaljer och i det mäktiga landskapet. Tack för ett mycket bra program!

Foto: Göran Johansson

Göran Johansson blev månadsmästare

Hela 30 bilder deltog i månadstävlingen på temat ”Rörelse”. Av de deltagande bilderna fick inte mindre än nio olika bilder röster. Det tyder på att LFK kan vara stolta över att våra medlemmar håller bra klass på sina bilder!

Göran Johanssons fina bild (ovan) fick flest röster och tog hem titeln. Grattis Göran!

December månads tema är ”Kärlek” . Ladda upp max tre bilder här…