Kalibrering i teori och praktik på arbetsmötet

Vår medlem Henry Fredrikson kommer att visa oss hur kalibrering av bildskärm och skrivare går till på arbetsmötet, torsdagen den 25 februari. Henry beskriver teorierna runt färghantering och hur det fungerar, samt visar praktiskt hur det går till att kalibrera sin utrustning. En nödvändig kunskap om man vill ha bra kontroll på sitt arbetsflöde. Missa inte detta. Klubblokalen kl 18.30.

Dessutom på torsdagsmötet – eldfängda idéer från Jens Råberg

Foto: Jens Råberg

Hej! Jag har en idé till inomhusarbetsmöte. Att jag fixar eldskum av butangas. Elden brinner knappt två sekunder. Går att upprepa hur många gånger som helst. Den blir mer turbulent än vanlig eld. Jag kan demonstrera på ett möte, kanske startar då fotoideer och så kan vi se om det finns intresse för att göra det på ett senare möte. Man kan låta elden möta en hand, något metallföremål eller annat.
Jens Råberg

Jens Råberg kommer och demonstrerar en stund på torsdagsmötet.