Mängder av bilder på LFK:s septembermöte!

Foto: Gunnar Nilsson

Det blev en kväll med mängder av bilder på LFK:s första möte för hösten. Lekfulla barnbilder från Ukraina, brandbilder från Västmanland, bilder från Island, porträtt och miljöer i Stripa, Sommarsaluten, cruising i Lindesberg. Dessutom Månadens bild med temat Vatten i rörelse som lockat 32 deltagande bilder. Vinnare i månadstävlingen blev Gunnar Nilsson med bilden intill.

Temat för nästa månadstävling är ”Ögonblick”. Samma tema återkommer i KM, så passa gärna på att testa dina bildidéer i oktobertävlingen.

Rolf informerade om höstens program, kommande möten, Vinterspår och andra aktiviteter.

Rune Näslund, medlem i Lindesbergs fotoklubb under många år, har avlidit. Rune hedrades med en stilla stund.